Wednesday, October 13, 2010

Budaya Raya Rumah Terbuka




Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera


Majlis Ala Keluarga

d'SUARANG 2 Okt 2010 - Suatu majlis untuk meraikan sahabat handai, sanak saudara dan kaum keluarga telah diadakan di sini hari ini. Majlis diadakan oleh para penghuni generasi muda dengan restu dan bantuan 'orang lama'. Majlis diberi nama 'Rumah Terbuka' oleh golongan penghuni yang disebut terdahulu tadi. Orang lama menyebutnya sebagai jamuan Aidilfitri saja.

Tak kisahlah. Apa jua nama yang diberikan. Yang penting hati mesti ikhlas untuk menjalinkan silaturahim sesama sahabat handai, sanak saudara dan kaum keluarga dengan eratnya. Majlis bermula pada kira-kira jam 12:00 tengah hari dan berlanjutan hingga jam 6:30 petang.

Alhamdulillah ramai yang turut menceriakan majlis. Alhamdulillah majlis berjalan lancar atas landasan serba sederhana. Ramailah 'geng' lama yang dapat bertemu. Banyaklah cerita lama dan baru yang kedengaran. Ada gossip juga? Tak tau le teman. Dunia punya dalam . . . macam-macam ada!

Terima kasih kepada semua. Walaupun para penghuni d'SUARANG keletihan sedikit . . . namun kegembiraan dan rasa puas yang dialami semua . . . amat berbaloi!

Sehingga di lain waktu dan ketika . . . jagalah kesihatan, keselamatan dan kesejahteraan diri baik-baik.
















































































STOP PRESS












dsuarang.blogspot.com

No comments: