Thursday, January 12, 2017

Harapan Seorang Abah







Assalamualaikum 
dan 
Selamat Sejahtera






Aku Harapkan Begitu!



Aku bangga mempunyai kalian sebagai ahli keluargaku
Aku tak tahulah jika kalian pun bangga punya aku
Aku harapkan begitu!

Aku bangga kalian berusaha mendaki tangga kejayaan
Aku tak kisah sekalipun langkah kalian perlahan
Aku rasa kalian tak keberatan berdoa kepada Tuhan
Aku tak tahulah kalau kalian ada berbuat demikian

Aku harapkan begitu!


Aku bangga kalian betah dalam suatu entiti keluarga
Aku tentulah suka menjadi ketuanya
Aku tak tahulah kalau kalian mampu bertoleransi tinggi
Aku tak  mahu ahli keluargaku berdendam dan beriri hati

Aku tak mahu sesiapa pun berhasad dengki sesama sendiri
Aku malu jika ini berlaku
Aku tak rasakan budi pekerti kalian serendah itu
Aku harapkan begitu!

Aku bangga kalian bermuafakat ke arah hidup menyerlah
Aku tak tahulah cara mana paling sesuai ... 
terserah
Aku cuma nak sarankan sesuatu yang mudah
Aku harap kalian sentiasa beribadat dan ingat akan Allah
Aku tahu, baik anak baik menantu, cukup dewasa sudah
Aku harap kalian faham apa yang tersirat 
di kalbu abah
Aku yakin kalian tentu tahu
Aku harapkan begitu!




AMB




bamuda
dsuarang.blogspot.com

No comments: